În mai puţin de o săptămână începe târgul de carte Gaudeamus 19-23 noiembrie. Un loc nimerit pentru cei care vor să scape în sacul lui Moş Crăciun primele cadouri. Târgul este şi un loc propice pentru interacţiunea dintre cititori şi autorii preferaţi. Sesiune de autografe la lansarea volumului “Soni” de Andrei Ruse
Cum bugetele se contractă pe măsură ce ne apropiem de 2009, şi nu din cauza temperaturilor în scădere, s-a speculat deja că reducerile cele mai severe se vor face din bugetul pentru cadouri şi că se vor dărui în această iarnă mai ales CD-uri şi cărţi. Ne vom întoarce oare la cultură doar pentru că e criză? Oricum, nici piaţa de carte nu e lipsită de şocuri însă voci de la editurile româneşti prezente la recentul târg de la Frankfurt apreciază că sectorul editorial va fi mai ferit decât mass-media. În acest context editurile noastre, ca şi cele de afară, continuă să îşi vadă de treburi şi de... promovare. Oricare ar fi ordinea sau instrumentul de măsură (material sau spiritual) au de câştigat cititorii, editorii, autorii. Editurile au departamente de marketing, care folosesc în procesul de comunicare instrumente de Relaţii Publice şi de Publicitate. După preferinţă. Unora, de exemplu, le place PR-ul: “Am fost jurnalist – evident prefer PR-ul e mult mai eficient şi mai prietenos, ca să nu zic alunecos! În cultură, cred că PR-ul ar trebui să fie preponderent”, ne-a declarat Bogdan Hrib, editor la Tritonic Publishing Grup. Comunicarea cărţilor foloseşte afişe, machete în publicaţii, advertoriale, bannere, cataloage. Coperţile reuşite au la rândul lor un rol important în trezirea interesului cititorilor potenţiali prin impactul vizual.
Editurile se exprimă şi în spaţiul online unde realizează bloguri dedicate anumitor titluri sau autori. De impact sunt mai ales evenimentele organizate în jurul autorilor, în special cu ocazia