Slepul "Andreea", apartinind firmei "Comision Trade" SRL Braila, s-a scufundat, ieri, la 10.30, in zona kilometrului fluvial 357, din apropierea localitatii Dervent, judetul Calarasi, dupa ce s-a ciocnit cu un convoi sub pavilion austriac. Pina la inchiderea editiei, inca nu se stia ce s-a intimplat cu cei doi marinari aflati la bordul slepului brailean - capitanul Marian Cetenici, 46 de ani, din Tulcea, si mecanicul Viorel Panturu, 42 de ani, din Braila. Acestia erau dati disparuti, iar echipele de interventie se straduiau sa afle daca au supravietuit accidentului.
Candidatul la alegerile parlamentare din partea PD-L Braila, Florin Cirligea, administratorul firmei "Comision Trade" SRL, declara, ieri, in jurul orei 15.00 : "Nu ma intereseaza, in momentul acesta, decit soarta celor doi marinari. Ma intereseaza oamenii, nu nava, nu incarcatura, nimic altceva".
In momentul accidentului, slepul "Andreea" era incarcat cu 750 tone de nisip si naviga spre Tulcea. Din motive pe care autoritatile fluviale inca incercau, ieri, sa le afle, nava romaneasca a intrat in coliziune cu convoiul austriac "Linz", format din opt barje incarcate cu steril, care se indrepta spre Viena. Slepul a fost puternic afectat si s-a scufundat foarte rapid. "Nu exista nici o problema de semnalizare pe sectorul respectiv, iar balizajul este in regula. In opinia mea, este clar vorba despre o greseala de navigatie, cei doi capitani nu s-au sincronizat in senalul navigabil", a declarat, pentru "Mediafax", Florin Mihalache, directorul Cai Navigabile, din cadrul Administratiei Fluviale "Dunarea de Jos" Galati. Potrivit Regulamentului de navigatie pe Dunare, nava care vine din amonte trebuie sa-i acorde prioritate celei care vine din aval. "Inca nu am detalii, dar cert este ca cel care este in mars in aval, cum era cazul nostru, are prioritate", ne-a declarat Cirligea.
Dupa