"Cu ce sa-i mai atragem (pacalim) si in concediul asta?", se intreaba nu doar patronii din turism, ci si strategii politici.
Am comparat ofertele de vacanta ale principalelor partide care s-au inscris in cursa pentru alegerile parlamentare - PNL, PD-L, PSD si PNG-CD.
Candidatii promit turism ecumenic, stiu ei ca da bine asta cu biserica. Si toti se zbat sa dea de cap eternei probleme a brand-ului. Practic, Romania nu stie oficial care ii este brand-ul.
Nervos si obosit un an intreg, romanul turist-alegator prefera in general un concediu in strainatate.
Vrea sa se simta macar in cele doua saptamani de vacanta respectat si rasfatat. Asa cum la el in tara - in concediu sau la munca - nu este aproape niciodata.
Pentru inceput, sa vedem cum stam
Guvernul ne-a oferit un chilipir la mare, pentru ca tine la bronzul nostru: intre 1 septembrie si 15 octombrie, circa 50 de hoteluri au participat la programul "Litoralul pentru toti".
6.000 de locuri au fost disponibile la tarife intre 159 si 380 de lei, in functie de clasificarea unitatii de cazare.
Pe de alta parte, numarul turistilor care au plecat in strainatate a crescut cu peste 25% fata de anul trecut, in topul destinatiilor fiind Grecia si Turcia.
Turismul n-a batut pasul pe loc, sa nu fim carcotasi. Departamentul de Turism, la enumerarea succeselor in domeniu pe 2008, majoritatea participari la conferinte si targuri, adauga Gala turismului romanesc.
Printre cei distinsi cu "premiul I cu cununa" au fost, in octombrie, pentru performanta de a administra un oras turistic, primarul Sibiului Klaus Iohannis si pentru agrement turistic, pentru ca detine singurul port certificat blue flag din Romania, omul de afaceri George Copos.
Tara frumoasa caut brand. O noua "eterna si fascinanta Romanie?" @N_P