Captivante şi stilate, personajele serialelor americane emană glamour prin toţi porii. La început a fost „Totul despre Sex”, dominat din punct de vedere vizual de creaţiile costumierei Patricia Field. Serialul cult al anilor ’90 a fost cel care a iniţiat micul ecran în cultura modei, devenită în ziua de azi inconturnabilă. Pantofii cu toc cui Manolo Blahnik purtaţi de Carrie Bradshaw au deschis la Hollywood drumul pentru producţii ca „Diavolul se îmbracă de la Prada” sau lungmetrajul „Totul despre sex”.
De la acest punct, moda a devenit un protagonist care aduce profit garantat, scrie „Le Figaro”. Costumierii s-au transformat în consultanţi creativi cu normă întreagă, care se asigură că niciun personaj nu traversează scenariul fără o geantă credibilă pe umăr. De aici şi relaţiile lor privilegiate cu casele de modă. Furnizori de prototipuri de firmă, ei sunt obligaţi şi să evite ca actriţele debutante din televiziune să comită faux-pas-uri pe covorul roşu.
Reţeta de succes nu a funcţionat însă în cazul serialului „Cashmere Mafia”, frate mai mic al lui „Totul despre sex” (au avut acelaşi producător), care povestea frământările a patru superfemei din Manhattan, dependente de tocuri cui şi genţi de firmă de peste 1.000 de euro. Seria s-a oprit după numai şapte episoade, deşi în spatele ţinutelor actriţei principale Lucy Liu stătea aceeaşi Patricia Field.
Lux, casual şi vintage
Moda este prezentă şi într-un alt serial de mare popularitate la ora actuală, „Neveste disperate”. Designerul de costume al show-ului, Cate Adair, a câştigat la începutul lunii premiul „Influencer of the Year”, acordat la a 12-a gală anuală a ACE (The Accessories Council) de la New York, informează Fashion Wire Daily.
Ea a declarat că ceea ce o ţine „în formă” este „o distribuţie excelentă, un scenariu minunat şi oportunitatea