Pasiune pentru computere, minte genială, fire copilăroasă, imaginaţie debordantă! Acestea sunt câteva dintre trăsăturile esenţiale ale inventatorilor de jocuri, „guru gamers”, cum li se mai spune. Psihologii au recunoscut întotdeauna necesitatea jocurilor interactive în dezvoltarea caracterului unei persoane. Progresul tehnologic a adus după sine şi inventarea unor jocuri în pas cu “civilizaţia”.
“Spacewar” este primul joc video notoriu. Steve “Slug” Russell, un student priceput în programare, l-a inventat în doar 200 de ore de muncă. Era o bătălie digitală în care doi jucători manevrau două nave minuscule, albe, pe un fond negru ce imita spaţiul cosmic.
Totul se petrecea într-o galaxie necunoscută, în câmpul gravitaţional periculos al unui Soare, pe care jucătorii inteligenţi îl puteau folosi în avantajul lor. Monocromatic, fără grafică, fără sunet, jocul pare, în comparaţie cu cele moderne, un desen animat de proastă calitate, dar, la vremea respectivă, în 1962, a făcut furori, determinând elevii să acumuleze rapid elementele fizicii newtoniene.
Lui i se datorează şi expresia “viteză de hiperspaţiu”, preluată ulterior de “Star Trek”. A lansat ideea de joc “shooter”, care a fost preluată de industria de profil şi stoarsă la maximum.
Pe vremea aceea nu exista secretomania ce însoţeşte astăzi crearea jocurilor pe computer. Un alt student, Dan Edwards, a scris codul necesar calculării efectelor gravitaţiei, iar Pete Solomon a adăugat un “expensive planetarium” pentru a acoperi cerul negru cu stele.
Codul final al jocului a fost distribuit gratuit de DEC pentru a fi implementat pe orice PDP-1. Nimeni nu a câştigat ceva de pe urma acestui joc, în afară de experienţă. Russell a rămas în umbră, deşi el a scris ulterior primele două versiuni ale limbajului de programare Lisp pentru IBM 704, aplicând conce