Intr-o companie, intre 1,5 si 5% din angajati sunt talente, aproximativ 70% sunt contribuitorii normali, fara de care compania nu ar putea functiona, iar intre 10 si 25% sunt angajatii "inutili", care sunt cel mai putin performanti.
Intr-o companie, intre 1,5 si 5% din angajati sunt talente, aproximativ 70% sunt contribuitorii normali, fara de care compania nu ar putea functiona, iar intre 10 si 25% sunt angajatii "inutili", care sunt cel mai putin performanti.
Intr-o companie, intre 1,5 si 5% din angajati sunt talente, aproximativ 70% sunt contribuitorii normali, fara de care compania nu ar putea functiona, iar intre 10 si 25% sunt angajatii "inutili", care sunt cel mai putin performanti.
Specialistii in resurse umane sunt de parere ca astfel de categorii apar din cauza unei recrutari iresponsabile si spun ca in perioade de turbulente economice, angajatii inutili sunt si primii la care se renunta.
In conditiile in care companiile din intreaga lume isi regandesc strategiile de business, departamentele de HR, de asemenea, ar trebui sa fie mult mai atente atunci cand fac recrutari.
"In perioadele de criza financiara organizatiile devin mult mai interesate de ceea ce inseamna eficientizare si de felul in care angajatii inutili produc pierderi, cel putin din perspectiva costului de oportunitate. In astfel de situatii, angajatorii se gandesc la ce-ar fi putut castiga daca pe postul respectiv ar fi lucrat o persoana perfomanta. 'Inutilii' sunt primii expusi deciziilor de 'cost-cutting'", explica Adrian Ciocodan, general manager Smartbox, Active Learning Experiences, companie care ofera servicii de training si consultanta in managementul resurselor umane.
Pe de alta parte, restructurarile si concedierile sunt subiecte sensibile care trebuie tratate responsabil.
“Planificarea corecta si flexibila a necesarului de resurse umane s