Speriaţi de ritmul scăzut al vânzărilor, dar şi a puterii de cumpărare a românilor, companiile auto, retailerii de electronice, electrocasnice şi produse IT&C şi dezvoltatorii imobiliari se întrec în oferte promoţionale pentru atragerea clienţilor.
După scăderea cu 30% a pieţei auto luna trecută, Automobile Dacia oferă o reducere de 800 de euro pentru modelele fabricate în perioada ianuarie-mai a acestui an, iar Autoitalia, cei care aduc autovehiculele Fiat pe piaţa românească, oferă posibilitatea de a plăti jumătate din valoarea maşinii după o perioadă de 13 luni, adică de-abia în 2010. Nici importatorul Ford, Romcar, nu se lasă mai prejos: pentru perioada sărbătorilor de iarnă s-au operat reduceri de până la 25%, însă acest discount se referă doar la anumite versiuni ale modelului Fiesta. Renault vine şi el cu oferte promoţionale, dar şi cu o dobândă zero în cazul în care achiziţia maşinii se face prin RCI Leasing România.
Din cauza scăderii tranzacţiilor de pe piaţa imobiliară, unii dezvoltatori s-au hotărât să lase din preţurile apartamentelor noi. Un dezvoltator care construise un bloc de apartamente în zona Băneasa oferă o reducere, de la 2.500 de euro pe metru pătrat, la 2.000 de euro, în timp ce alţii încearcă să mascheze reducerea de preţ prin oferirea locului de parcare gratuit, a unei maşini, sau a unei bucătării complet mobilată.
Retailerii de pe piaţa de produse electronice şi electrocasnice s-au confruntat în ultimele trei luni cu scăderi ale vânzărilor, atât pentru cele cu banii jos, cât şi la cele prin credite. Altex a implementat sistemul buy-back la televizoare.
Astfel, cumpărătorul beneficiază de o reducere de 15% la un televizor LCD sau la o plasmă Samsung, la predarea vechiului televizor. (A.G.)
Speriaţi de ritmul scăzut al vânzărilor, dar şi a puterii de cumpărare a românilor, companiile auto, retailerii de electron