- Ardelenii profita din plin de reducerile imense oferite de magazinele afectate de recesiune.
In plina criza economica, Ungaria a adoptat un plan bun de a atrage cumparatorii de peste granita. si asta dupa ce, in numai doua luni, lantul de magazine Interfruct s-a inchis dupa ce a fost declarat falimentar, iar Elektropont-ul si-a inchis peste 70 de magazine in Ungaria, comerciantii maghiari au intrat in panica. Au redus preturile si speranta lor de redresare a venit de peste granita, din Romania. Cum in Ardeal preturile nu scad, ci cresc, in week-end, mii de romani au luat cu asalt marile magazine unguresti pentru a-si face cumparaturi. La 15 kilometri de orasul Gyula, in plin camp functioneaza un depozit de legume-fructe. Deoarece preturile practicate doboara orice concurenta, in sfarsit de saptamana trecut romanii si-au facut cumparaturi cu portbagajele.
Astfel, un sac de 30 de kilograme de cartofi, categoria extra au costat 1.000 de forinti (aproximativ 15 lei), varza 29 forinti/kilogram (aproximativ 45 bani), conopida 60 de forinti/ kilogram (aproximativ 90 bani), merele 75 forinti/kilogram (aproximativ 1,1 lei), strugurii italieni 239 forinti/kilogram (aproximativ 3,6 lei), iar ouale 550 forinti/cofrajul (aproximativ 8 lei). Daca pana in urma cu cateva saptamani veneau doar engrosistii din Romania, acum parcarea a devenit neincapatoare, mai ales ca vanzatoarele vorbesc bine si limba romana. La Lidl, romanilor nu le venea sa creada ca au inceput reducerile, care la multe produse erau de pana la 30-40%. Apa minerala, cozonaci, lapte, salam, vinuri, baxuri de vin si cutii de iaurt erau incarcate in portbagajele romanilor. In magazinele de firma, preturile au scazut simtitor. De exemplu, la Vogel, bluze barbatesti din bumbac costau sub 30 de lei, pret mai mic cu 50%.
- Ardelenii profita din plin de reducerile imense oferite de magaz