Piaţa românească de recrutare şi selecţie de personal a intrat în cea mai neagră perioadă înregistrată până acum. Companiile din domeniul recrutării, care până acum câteva luni se puteau lăuda cu rezultate financiare pozitive, se pregătesc să îşi reducă activitatea, deci şi profiturile. Firmele de recrutare şi executive research au intrat deja într-o perioadă dificilă. Dacă pentru finele lui 2008 speră să piardă cât mai puţin, de la începutul noului an, recruterii se aşteaptă doar la rău.
Firmele de recrutare se confruntă momentan cu un fenomen de „îngheţare“ a recrutărilor externe, fenomen apărut din cauza bugetelor reduse pe care le au companiile în perioada de criză. Cele mai afectate dintre companiile de resurse umane sunt cele specializate într-un singur segment de piaţa şi care nu îşi pot acoperi pierderile prin alte servicii prestate.
„Mai uşor vor trece peste perioada de criză companiile cu servicii integrate, pentru că au o arie mai mare de adresabilitate în piaţa de resurse umane. Acestea sunt firmele care livrează clienţilor servicii complete de recrutare, consultanţă, training şi team building“, spune Nicoleta Udrea, director profesional în cadrul companiei de resurse umane Skill Team.
În condiţiile în care furnizarea trainingurilor tinde să se externalizeze, furnizarea serviciilor de recrutare se va manifesta în sens opus, către internalizare. Nicoleta Udrea crede că recrutarea se va face mai mult cu angajaţii companiei decât cu firmele de specialitate.
Cu motoarele la jumătate
Dacă firmele de recrutare care vizează selecţia angajaţilor fără o experienţa prea mare în câmpul de muncă vor funcţiona cu pierderi de circa 50% în decursul anului 2009, companiile specializate în head-hunting vor intra în concediu.
“Nu îmi mai sunt solicitate servciile, aşa că nu mai am de ce s