În 1998, Ionuţ Contraş, managerul de acum al Phoenix, lucra la compania de dans contemporan a Teatrului de Operetă "Ion Dacian".
În acel an, la una din repetiţiile companiei de dans contemporan, Nicu Covaci i-a făcut o vizită coregrafei Adina Cezar şi i-a spus: "Ne-aţi fost recomandaţi drept cea mai profesionistă companie de dans contemporan şi avem nevoie de voi în proiectul Cantafabule". Era turneul Cantafabule, care trebuia să aibă şapte concerte în toată ţara. "Proiectul includea dans, proiecţii, măşti. Când l-am văzut acolo, am înţepenit", îşi aminteşte Contraş. După două zile, trupa Phoenix şi compania de dans bătuseră palma. Au urmat câteva săptămâni de repetiţii şi au plecat în turneu.
SCENA. Prima oprire a fost la Constanţa. Echipamentul venea din Germania, dar cei care se ocupau cu montarea şi demontarea scenei erau din România. După ce s-a terminat concertul, "toată lumea a plecat la hotel, eu am rămas în vestiare şi m-am dus să mai văd o dată scena. Şi i-am văzut pe Covaci, pe Mani Neumann şi pe un manager de atunci, neamţ – trei oameni care stăteau în faţa scenei, se uitau la scenă. Nu era nici un tehnician. Românii şi-au luat banii înainte de concert ca să ajute la căratul sculelor, au văzut concertul şi apoi au plecat şi i-au lăsat singuri. Erau trei tiruri cu echipament afară, care trebuia umplute", îşi aminteşte Ionuţ Contraş. Artistul s-a oferit atunci să-i ajute la strângerea echipamentului. La 10 şi jumătate seara s-au apucat de lucru, la 6 dimineaţa au pus lacătul pe ultimul tir, apoi s-au dus la pizza şi "s-a legat atunci o prietenie". La Iaşi, oraşul următorului concert al turneului, Covaci i-a propus lui Contraş să vină la Phoenix, iar el a acceptat din prima secundă, fără să stea pe gânduri.
MESERIA. Încet, încet, a început să înveţe meseria de tehnician de scenă. "După doi ani de zile, în 2000, Ni