Elevii clasei a patra de la Gimnaziul Liviu Rebreanu din Targu Mures, invata la orele de educatie civica toate practicile educative si continuturile invatamantului care au ca scop transmiterea si deprinderea relatiilor de viata, individuale si sociale.
Fiecare fiinta umana este inzestrata cu o varietate de distinctii biologice, socio-culturale, cat si cu o istorie individuala care il deosebeste de orice alta persoana. Prin aceasta fiecare persoana este unica in felul sau. Copilul, viitorul adult, trebuie sa primeasca o educatie adecvata, o educatie pentru civism. “Socotesc ca in scoala partea educativa a fost neglijata de o maniera de neinteles in ultima perioada. Cred ca este timpul sa se produca o schimbare in programa scolara, in care, educativul sa fie exersat ca o componenta aproape zilnica, iar menirea scolii la segmentul ciclul primar ar trebui sa se defineasca aproape 50% prin preocuparea pentru formarea deprinderilor de viata in colectivitate. Eu le fac copiilor o comparatie intre comportamentul meu fata de alte cadre si comportamentul pe care il au ei intre ei”, a explicat Maria Bucur, invatatoare si consilier cu munca educativa pe scoala, la Gimnaziul Liviu Rebreanu din Targu Mures.
Copiii invata ce inseamna respectul fata de cei din jur
In mediul scolar, copilul primeste conceptele de baza ale educatiei civice, care raspund nevoilor fundamentale cum sunt autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide, achizitia unor tehnici aplicative de invatare eficienta si creativa si nu in ultimul rand relationarea armonioasa cu ceilalti. ”Ne mai certam unii cu altii, dar pe urma ne impacam. Nu ne punem porecle si nici nu ne vorbim urat, deoarece doamna invatatoare ne-a invatat sa fim respectuosi si sa fim prieteni buni. Noi nu facem diferenta intre noi, daca unul e mai bogat iar celalat mai sarac, deoarece suntem egali, i