Angajatii romani incep sa acorde o mai mare atentie beneficiilor non-financiare si prefera sa inlocuiasca sau sa completeze clasicele bonuri de masa si banalul telefon de serviciu cu un week-end in Alaska ori cu o repriza de bungee jumping la munte.
"Angajatii romani reactioneaza foarte bine in ceea ce priveste beneficiile non-financiare si din ce in ce mai multi angajatori incep sa constientizeze acest lucru, chiar daca in prezent estimez ca doar 10% dintre companiile de pe piata locala aloca astfel de stimulente salariatilor", declara Mihai Prisecaru, directorul general al Roddia, companie specializata in motivare non-financiara.
Pe de alta parte, companiile de pe pietele occidentale dezvoltate, cum sunt cele din Statele Unite, ofera intr-o mai mare masura beneficii non-financiare angajatilor, cu o pondere si de pana la 23% in totalul angajatorilor.
"In Statele Unite, unde piata de motivare non-financiara era evaluata la nivelul anului 2006 la 61 de miliarde de euro, 23% dintre angajatori acorda beneficii non-financiare angajatilor", spune Prisecaru.
Actiunile si campaniile de motivare non-financiara inglobeaza evenimente destinate angajatilor, conferinte, evenimente speciale, team building-uri, campanii de motivare a angajatilor si de responsabilitate sociala. "Piata de motivare non-financiara din Romania nu este foarte bine definita, iar printre jucatorii prezenti in acest sector se numara firmele specializate in training, agentiile de publicitate, organizatorii de evenimente sau agentiile de turism", mentioneaza Prisecaru.
Spre deosebire de stimulentele financiare care au rolul de a-l face fericit pe angajat doar pentru o scurta perioada de timp, motivarea non-financiara urmareste atingerea unor obiective pe terment mediu si lung, contribuind totodata la cresterea productivitatii angajatilor.
"Daca un angajat primeste o