Mihnea Gheorghiu este singurul român care a câştigat anul acesta la Cannes. Greu poate fi oprit Mihnea Gheorghiu când vorbeşte despre publicitate. „Leul de Argint”, câştigat la Cannes, „nu i s-a urcat la cap”, ci l-a adus cu picioarele pe pământ. Mihnea Gheorghiu a avut primul său job în publicitate la 19 ani: junior copywriter la agenţia Leo Burnett. A renunţat, pe rând, la cele două facultăţi la care a fost admis pentru publicitate, o pasiune descoperită din liceu. „La angajarea la Leo Burnett am avut interviu cu Carmen Tiderle, apoi cu Naumovici.
Pentru mine, Naumovici era un guru. Îmi era şi ruşine să vorbesc cu el în şedinţe”, mărturiseşte Gheorghiu. După un an de juniorat la Leo, Gheorghiu a decis să se înscrie la Miami Ad School din Hamburg. Când a plecat în Germania, s-a văzut obligat să renunţe la Facultatea de Relaţii Internaţionale la care avea bursă.
În primul an, a muncit să-şi facă un portofoliu pe care l-a prezentat în locurile în care a făcut practică pe tot parcursul anului doi. Astfel, el a lucrat în Paris, în Londra şi în New York.
Vârful carierei lui de până acum a fost câştigarea argintului la Cannes, cel mai mare festival de publicitate din lume, cu un print pentru jocul Scrable. Lucrarea a fost realizată când făcea practică la Ogilvy Paris.
Mihnea Gheorghiu a primit brief-ul pentru o campanie la jocul Scrable, fără a i se trasa vreo strategie. I s-a spus doar atât: „Aduceţi brandul Scarble în anul 2008”. Ideea creativă a fost simplă: a transformat cuvintele care pot fi create pe o tablă de Scrable în imagini. „Am fost întotdeauna obsedat să arăt cuvintele în imagini”, explică Mihnea Gheorghiu.
Calul din care decola un elicopter
Ideea execuţiei i-a venit din joacă: „Într-o seară, eram acasă, foarte obosit. Am scris pe o foaie «horse» şi «helicopter» şi am dese