Scăderea vânzărilor în Europa este determinată de criza economico-financiară, nu de comerţul cu maşini vechi. Octombrie a fost cea de-a şasea lună consecutivă de descreşteri, potrivit ACEA. Înmatriculările au scăzut cu 5,4% la zece luni, şi cu 14,5% luna trecută. La mai puţin de o săptămână de când premierul Tăriceanu acuza cumpărătorii de autoturisme second hand că „subminează“ economia naţională şi determină pierderea locurilor de muncă din industria auto, Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) spune adevărul (deja cunoscut de toată lumea, cu excepţia primului-ministru): scăderea pieţelor europene de autoturisme, inclusiv cea din România, este determinată de criza economică şi financiară. ACEA contrazice declaraţiile făcute recent de premier şi de vicepreşedintele APIA, Brent Valmar, care susţineau cu tărie că declinul este cauzat de înmulţirea peste măsură a înmatriculărilor maşinilor de ocazie, susţinând că unul dintre motivele descreşterii vânzărilor este obţinerea cu dificultate a creditelor. Asociaţia notează că scăderea pieţelor europene a fost determinată de criza economico-financiară, octombrie fiind a şasea lună consecutivă de descreşteri. Într-un bilanţ pentru cele zece luni care s-au scurs din acest an, ACEA notează că înmatriculările de automobile noi din Europa au scăzut cu 5,4% la zece luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 12,85 milioane de unităţi, iar în octombrie numărul înregistrărilor a scăzut cu 14,5%, la 1,13 milioane de unităţi. Spre comparaţie, în primele zece luni ale anului trecut au fost înmatriculate 13,57 milioane de automobile noi, iar în octombrie 2007 au intrat în circulaţie 1,32 milioane de maşini noi.
Românii nu se sinchisesc de criză În ceea ce priveşte numărul înregistrărilor de maşini noi în cei mai recenţi membri UE, acesta a crescut cu 2,5% la zece luni, dar a avut un declin de 3,3