Operatorul de telefonie mobila Cosmote, care a ajuns in mai putin de trei ani numarul trei pe piata printr-o achizitie agresiva de clienti pe segmentul rezidential, isi va concentra de anul viitor oferta de produse si servicii pe dezvoltarea portofoliului de utilizatori de business.
"Ofertele la care lucram acum sunt cele destinate achizitiei de clienti din mediul de business si al dezvoltarii portofoliului de oferte de continut. Ofertele din aceste doua categorii reprezinta o prioritate pentru 2009", a declarat pentru ZF Gabriel Ionita, manager dezvoltare produse si servicii, in cadrul departamentului de marketing si comunicare al Cosmote.
Operatorul, care are in prezent circa 5 milioane de clienti, in special utilizatori persoane fizice pe segmentul de cartele preplatite, a inceput sa lanseze in acest an primele oferte comune pentru segmentul de business impreuna cu Romtelecom, pentru a face fata competitiei dure a unor companii ca Orange, Vodafone, RCS&RDS si UPC.
Toate ofertele care vizeaza achizitia de clienti sunt realizate de departamentul condus de Ionita. "Noi realizam tot ceea ce inseamna oferte de achizitii pentru noii clienti, persoane fizice si juridice, atat pentru produsele de voce, cat si pentru cele non-voce. Echipa este formata in prezent din 16 oameni, dar avem mai multe pozitii deschise in prezent", spune el.
Managerul Cosmote spune ca desi piata locala de profil se maturizeaza si traverseaza astfel unul din cele mai dinamice momente, cand este tot mai greu sa gasesti clienti noi, ofertele sunt lansate pe piata doar dupa analize complexe, care dureaza in medie doua luni de zile.
"Este foarte mult de munca la fiecare oferta in parte. Cand lansam o oferta, trebuie sa stim exact cati bani ne aduce, ce cota de piata va prinde si ce valoare vede clientul in ea. Nu avem un glob de sticla pentru a sti exact aceste lucruri, d