Oferta suplimentară de camere într-un an afectat de criza financiară a provocat scăderea ratei de ocupare în hotelurile din Bucureşti cu 14,2% la 61,2%, marcând astfel al doilea mare declin din Europa după Reykjavik (-24,9%), potrivit studiului “Hospitality Vision” realizat de Deloitte pentru anul încheiat în septembrie 2008. După mai mulţi ani în care Bucureştiul a acuzat lipsa unei oferte hoteliere corespunzătoare cu cererea în creştere, anul 2008 a adus în piaţ
Oferta suplimentară de camere într-un an afectat de criza financiară a provocat scăderea ratei de ocupare în hotelurile din Bucureşti cu 14,2% la 61,2%, marcând astfel al doilea mare declin din Europa după Reykjavik (-24,9%), potrivit studiului “Hospitality Vision” realizat de Deloitte pentru anul încheiat în septembrie 2008.
După mai mulţi ani în care Bucureştiul a acuzat lipsa unei oferte hoteliere corespunzătoare cu cererea în creştere, anul 2008 a adus în piaţă o ofertă în exces, prin deschiderea hotelurilor Ramada Plaza, Radisson SAS şi finalizarea extinderii RIN Grand Hotel.
“Capitala României este cu precădere o destinaţie pentru turismul de afaceri, iar acest lucru reiese încă o dată din cifrele acestui studiu. În condiţiile în care mediul de afaceri îşi reduce în această perioadă cheltuielile, inclusiv pe cele de călătorie, rata de ocupare şi veniturile hotelurilor au de suferit”, spune George Mucibabici, Preşedintele Deloitte România.
Potrivit analizei firmei de consultanţă, tariful mediu al hotelurilor din Bucureşti ajunge la 120 de euro, iar veniturile pe cameră (revPAR) la 73 de euro. În perioada analizată, acest indicator a scăzut cu 8,2%.
“În contextul actual de piaţă, perspectivele acestei industrii – ca de altfel, din întreaga economie – sunt incerte”, a continuat Mucibabici. “Provocarea pe termen lung, pentru autorităţile locale şi operatorii hotelieri şi tu