Finlandia, singura marca de vodca din portofoliul importatorului BDG si lider pe segmentul brandurilor de vodca din import, va finaliza anul acesta cu vanzari de 3,5 milioane de euro si un ritm de crestere de 45% comparativ cu anul precedent.
Obiectivul initial de vanzari pentru Finlandia era de 40.000 de baxuri de 9 litri, respectiv 360.000 de litri.
"Estimam insa ca la sfarsitul anului vom inregistra un volum de 42.000 de baxuri (378.000 de litri- n.red.), ceea ce reprezinta o crestere cu 45% fata de anul trecut si o depasire a obiectivelor propuse cu 5%", a declarat Pepe Berciu, unul dintre actionarii companiei BDG Import.
Berciu a adaugat ca doar in primele zece luni ale acestui an Finlandia a inregistrat un ritm de crestere de 41% fata de aceeasi perioada a anului precedent, vanzarile acestui brand reprezentand 13,5% din vanzarile totale ale companiei.
Astfel, tinand cont ca reprezentantii companiei estimeaza ca BDG va finaliza acest an cu o cifra de afaceri de aproximativ 26 de milioane de euro, inseamna ca Finlandia va realiza in 2008 vanzari de 3,5 milioane de euro. Din totalul vanzarilor realizate pe plan local, mai mult de 20% reprezinta variantele Finlandia cu arome (Lime Fusion, Mango Fusion, Redberry, Wild Berries Fusion si Grapefruit Fusion).
Potrivit datelor International Wine & Spirits Report, Finlandia detinea o cota de 29% din piata de vodca de import, brandul fiind comercializat in proportie de 60% prin intermediul HoReCa (hoteluri, restaurante, catering etc.) si 40% prin intermediul retailului.
Principalii concurenti ai Finlandia pe segmentul importurilor de vodca sunt brandurile Absolut, preluat recent de la Cristalex de catre Pernod Ricard Romania, Wyborowa (Pernod Ricard Romania) si Smirnoff (Sollers).
Berciu a adus mai multe branduri internationale in Romania
Finlandia, singu