Una dintre cele mai afectate piete pe timpul crizei financiare care incepe sa-si faca simtita prezenta si in Romania este piata brokerajului de credite. Daca marile companii au reusit sa se mentina pe linia de plutire sau s-au redus costurile prin renuntarea la unele utilitati, la petreceri sau prime de Craciun, pentru companiile de talie medie si mica viitorul nu pare atat de luminos.
Compania Credit Services, care detine 11 centre in Romania, s-a dezvoltat continuu pana acum o luna si jumatate, cand a inceput criza financiara, sustine directorul uneia dintre filialele bucurestene, Andrei Buruiana.
“In 2007 am avut aproximativ 60 de angajati. Am ajuns la un numar de 80 de angajati pe toata tara. Aproximativ 60 dintre ei sunt angajati cu carte de munca - ceilalti sunt colaboratori. Acum am ramas cu aproximativ 80% din acesti oameni - vorbesc despre cei care au carti de munca”, a declarat acesta.
Cei 20% din angajatii care au ales sa isi caute un loc de munca in alta parte au avut ca principal motiv reducerea drastica a aprobarii dosarelor de creditare de catre banci. “Cei care au plecat, au plecat in principal din cauza crizei. Majoritatea consultantilor plecati aveau clienti cu venituri mici.” Pentru a putea fi considerati competitivi, una dintre cele mai importante conditii este sa indeplineasca targetul de 50.000 de euro – valoarea creditelor aprobate de banci.
Inainte de izbucnirea crizei, un consultant putea atinge targetul daca i se aprobau in medie opt dosare. “In Bucuresti, o medie ar fi fost undeva la 10-11 dosare. Acum mergem mai mult pe credite ipotecare unde gradul de aprobare este mult mai mare decat la cel de nevoi personale, iar comisioanele incasate sunt mai mari.
In acest moment targetul este facut in medie de patru consultanti per agentie, asta in conditiile in care clientii vin la noi prin recomandari si cu ajutorul de