Vanzarile companiilor aeriene traditionale de pe piata locala (in care nu sunt inclusi operatorii low-cost) au inregistrat o crestere de 17% pe primele noua luni ale anului, pana la 324 mil. euro, peste ritmul de crestere prevazut initial.
Datele au fost prezentate de Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni (IATA) care contorizeaza valoarea biletelor vandute prin sistemul BSP (Billing Settlement Plan), o platforma prin care se vand peste 80% din biletele companiilor aeriene traditionale.
Piata aeriana locala a atras mai multe companii aeriene in ultimii ani, iar operatorii deja prezenti si-au diversificat rutele, ceea ce a adus cresteri majore de la an la an.
Astfel, atat TAROM si Carpatair, cat si operatori internationali precum Lufthansa, Austrian Airlines sau Malev au avut o extindere agresiva in ultimii ani in Romania. De exemplu, Carpaitair a introdus in acest an noi curse de la Timisoara la Salonic, Odessa, Kiev si Viena si de la Bucuresti la Kiev, Malev a inceput sa opereze Cluj-Budapesta pe cont propriu, Austrian Airlines a introdus zboruri de la Baia-Mare la Viena, iar Lufthansa a introdus ruta Cluj-Munchen si va zbura de anul viitor de la Bucuresti la Milano.
Printre companiile aeriene nou intrate in Romania se numara Hainan Airways , Adria, SAS, KD Avia, Royal Jordanian, Malaysian Airlines, IcelandAir, Fly Baboo, Moldavian Airlines sau Etihad.
"Avand in vedere estimarile de crestere pentru piata locala, ne asteptam ca noi companii sa isi extinda activitatea aici", a declarat Anca Apahidean, country manager IATA pe Romania si Moldova.
Pe fondul crizei internationale insa, care va determina marile companii sa-si taie bugetele, inclusiv pe cele de calatorie, piata aeriana va avea de suferit. Astfel, luna septembrie a adus la nivel international o scadere de 2,9% a traficului, cea mai puternica din 2003, p