- Daca UE aproba finantarea coridorului N-S, Ministerul Transporturilor ar face rost de bani pentru Autostrada Transilvania si ar scapa si de Bechtel.
- Contractul pentru Autostrada Transilvania a fost acordat Bechtel fara licitatie, de catre fostul Guvern PSD.
Traseul autostrazii Transilvania ar putea fi inclus intr-un nou coridor pan-european de transport Nord-Sud cu finantare europeana. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, impreuna cu ministri ai transporturilor din Ungaria, Slovacia, Lituania si Polonia, au semnat un acord de infiintare a unui nou coridor Pan-European N-S. Cererea a fost semnata acum trei luni si este depusa la Comisia Europeana. Pe teritoriul Romaniei, acest nou coridor include traseul Autostrazii Transilvania si Bucuresti – Brasov. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban a declarat, inca din luna iunie, la Cluj, ca are un proiect prin care incearca modificarea statutului Autostrazii Transilvania, pentru a putea introduce acest obiectiv de investitii in categoria celor finantabile din bani europeni.
"Vreau ca Autostrada sa fie acceptata in reteaua europeana TEN. Exista in acest moment un proiect promovat de tarile baltice, prin care se incearca crearea unui culoar de transport european Nord-Sud, care sa tranziteze exclusiv tari membre ale UE. Romania sustine acest demers, pentru ca, prin acceptarea acestuia, Autostrada Transilvania ar intra in viitorul traseu care va lega Polonia – Slovacia – Ungaria – va intra in Romania pe la Bors si va urma traseul Autostrazii Transilvania catre Bulgaria si Grecia. In acest fel, lucrarile la Autostrada Trasilvania ar putea intra la finatare din bani publici europeni" a mai spus Orban. Ministrul Transporturilor a recunoscut ca o astfel de ipoteza ar implica rezilierea constractului cu Bechtel si scoaterea la licitatie a lucrarilor ramase.
Orban a decl