Poate că nimeni nu ar fi pariat pe succesul Mitsubishi Fuso la preluarea sa în cadrul conglomeratului Daimler-Chrysler. Dar iată că, după schimbări, descotorosirea de Chrysler şi după rezolvarea situaţiei grele, Mitsubishi Fuso se poate lăuda la această ediţie a IAA Hanovra cu rezultate bune. O altă dovadă că viitorul sună bine pentru firma japoneză, dacă ar fi să parafrazez o celebră reclamă, o reprezintă şi conceptul Canter Eco-D.Acesta a fost poate cel mai îndrăzneţ şi cel mai spectaculos vehicul din cadrul unui show ce avea ca principală temă tocmai viitorul.
Conceptul de basculantă are o formă perfectă şi este înţesat de cele mai noi inovaţii tehnice. Mai mult, este propulsat de un sistem hibrid economic şi curat.
Surprinzător, bijuteria a fost creată pentru a duce 3 tone de încărcătură. Liniile netede ale designului dau impresia de mix perfect între formă şi funcţii.
Pentru prima dată la un astfel de vehicul, cabina, caroseria şi suprastructura par că sunt făcute dintr-o bucată.
Totuşi, deşi producătorul susţine că, de fapt, Canter Eco-D este creat pentru a-şi găsi locul perfect pe şantiere şi în transporturile pe distanţe mici, am visa prea frumos dacă ne-am închipui că vom vedea aşa ceva prin praful şantierelor prezentului. Conturul lateral al corpului benei basculabile se ridică uşor dinspre partea spate spre cea din faţă. Această soluţie stilistică are şi un rol practic, prevenind eventuale daune ce pot fi aduse cabinei de către încărcătură.
Uşile de acces în cabină au balamalele fixate în spate, iar acoperişul acesteia este realizat din fibră de sticlă. Vizibilitatea optimă este o altă marcă a Canter Eco-D. Noul tip de geamuri şi forma stâlpului A oferă şoferului o minimalizare a unghiului mort. Canter Eco-D este unul din primele vehicule grele cu blocuri optice faţă cu LED, iar indicatoarele de gabarit sunt plasate deasupra bosaje