In conditiile in care exporturile de produse agroalimentare de origine italiana au crescut in Romania in primele sase luni ale acestui an cu aproape 66%, iar societatile italiene se arata din ce in ce mai interesate de mediul de afaceri romanesc, Mario Iaccarino, director al Institutului Italian de Comert Exterior Bucuresti, considera ca piata de profil nu va inregistra o scadere accentuata datorita unei elasticitati a modului de consum al romanilor si a unei competitii in crestere.
Prezent la evenimentul "Gustul Italiei", organizat de ICE Bucuresti impreuna cu organizatiile italiene Confagricoltura si Regione Abruzzo, Mario Iaccarino afirma ca, la nivel local, tendinta este de crestere moderata a puterii de cumparare a romanilor, in ciuda actualei situatii financiare internationale.
“Estimam ca din intregul populatiei din Romania un procent de circa 8-10% pot sa aiba acces la aceste produse de calitate promovate de producatorii italieni. Nu spunem ca puterea de cumparare nu va inregistra o usoara scadere, insa in mod cert competitia din sectorul agroalimentar va creste pe fondul unui interes din ce in ce mai mare al firmelor italiene care vor sa investeasca in Romania”, spune Iaccarino.
In acest sens, Iaccarino declara ca Institutul Italian de Comer Exterior (ICE) a inregistrat inca din primele luni ale anului 2008 o crestere a cererilor venite din partea unor investitori italieni, din toate ariile de activitate, numar care s-a dublat dupa perioada de vara, ajungand la 1.000 de societati comerciale italiene.
“Acest lucru se datoreaza schimbarii conditiilor socio-economice din Romania ultimilor ani. Romania este vazuta tot mai mult ca o natiune care ofera mari oportunitati de dezvoltare, nu mai este considerata doar o tara in care iti poti transfera activitatea doar pentru costul scazut al fortei de munca”, afirma Mario Iaccarino.
Consuma