Într-un moment cum este acesta, în care, prinse în vârtejul financiar, companiile fluctuează în câteva săptămâni cu 50% ca valoare de piaţă, iar spectrul unei recesiuni mondiale este extrem de real, aş vrea să discut modul în care companiile pot să traverseze criza valorizându-şi activele intangibile. Activele intangibile ale unei companii cuprind trei dimensiuni: brandul (marca produsului sau a companiei, ce reprezintă suma tuturor experienţelor, pozitive şi negative, ale
Într-un moment cum este acesta, în care, prinse în vârtejul financiar, companiile fluctuează în câteva săptămâni cu 50% ca valoare de piaţă, iar spectrul unei recesiuni mondiale este extrem de real, aş vrea să discut modul în care companiile pot să traverseze criza valorizându-şi activele intangibile.
Activele intangibile ale unei companii cuprind trei dimensiuni: brandul (marca produsului sau a companiei, ce reprezintă suma tuturor experienţelor, pozitive şi negative, ale clienţilor sau ale posibililor clienţi); know-how-ul „hard“ (procesele, sistemele, procedurile, brevetele, activităţile de cercetare şi dezvoltare etc.); şi, în fine, know-how-ul „soft“, adică oamenii. În această ultimă categorie intră suma competenţelor, a experienţei şi a motivaţiei oamenilor din întreaga companie.
Activele intangibile au o pondere mai mare în valoarea companiei decåt cele tangibile. Mai mult, aici găsim sursele avantajelor competitive ale organizaţiei. Astfel, companiile cu un brand puternic vor trece mult mai uşor peste crize. Brandul este una dintre cele mai bune asigurări în faţa imenselor provocări actuale. Clienţii şi consumatorii se orientează în astfel de situaţii către brandurile puternice, către companiile cu cea mai bună reputaţie, primele trei de pe piaţă. Trebuie să acordaţi o mare atenţie reducerii eforturilor şi a bugetelor de marketing în momente de criză globală. Dacă efor