Fundatia Median Research Centre, cu sprijinul German Marshall Fund, a lansat, in urma cu cateva zile, o aplicatie online care poate ajuta alegatorii nehotarati sa decida cu cine voteaza. "Testeaza-ti votul" face comparatia intre programele electorale anuntate de sase partide si raspunsurile date de utilizator pe site, la un set de 31 de intrebari. Concluzia este relevata printr-o serie de grafice care arata in ce procent parerea alegatorului coincide cu cea a partidelor, pe mai multe segmente.
"Proiectul oferă alegătorilor oportunitatea de a reflecta asupra unor probleme importante ale societăţii, şi de a căuta mai multe informaţii despre aceste teme şi atitudinile partidelor. Proiectul nu încearcă să influenţeze votul cetăţenilor, ci este un mijloc de a afla mai mult despre cei care candidează. Proiectul îi ajută pe alegători să identifice partidele cele mai apropiate faţă de viziunea lor din punct de vedere programatic pe probleme din domeniile economic, politic si social", precizeaza realizatorii.
Ei anunta si faptul ca aplicatia va fi relansata anul viitor, cu ocazia alegerilor europarlamentare si prezidentiele si ca o aplicatie asemanatoare va fi lansata si in Republica Moldova, unde, in luna martie, vor avea loc alegeri parlamentare. Fundatia Median Research Centre, cu sprijinul German Marshall Fund, a lansat, in urma cu cateva zile, o aplicatie online care poate ajuta alegatorii nehotarati sa decida cu cine voteaza. "Testeaza-ti votul" face comparatia intre programele electorale anuntate de sase partide si raspunsurile date de utilizator pe site, la un set de 31 de intrebari. Concluzia este relevata printr-o serie de grafice care arata in ce procent parerea alegatorului coincide cu cea a partidelor, pe mai multe segmente.
"Proiectul oferă alegătorilor oportunitatea de a reflecta asupra unor probleme importante ale societăţii, ş