Bucureştenii vor avea, începând de mâine, un nou tronson de metrou, care le va oferi o cale de acces subterană spre autostrada care duce la mare. Noua linie de metrou, între staţiile Nicolae Grigorescu 2 şi Linia de Centură, a fost inaugurată astăzi, după 19 ani de lucrări.
Tronsonul cuprinde patru noi staţii - Nicolae Grigorescu 2, 1 Decembrie 1918, Policolor şi Linia de Centură- şi se întinde pe o distanţă de 4,75 de kilometri. Pentru început, pe noua linie vor fi folosite trenuri vechi, care vor ajunge în staţii la un interval de zece minute.
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a afirmat că autorităţile au cheltuit aproximativ 145 de milioane de euro în cei 19 ani de lucrări de construcţie.
"Investiţia din 1989 şi până în prezent se ridică la 145 de milioane de euro, din care 23 de milioane reprezintă un credit primit de la Banca Europeană de Investiţii, restul fondurilor provenind de la bugetul de stat", a precizat Orban.
Metrou direct între Industriilor şi Linia de Centură
Directorul general al Metrorex, Gabriel Mocanu, a subliniat că, de vara viitoare, metroul va circula direct între magistralele Industriilor şi Linia de Centură.
"Spre sfârşitul primului semestru al anului viitor se va putea circula direct între Industriilor şi Linia de Centură, fără a fi necesară schimbarea trenului la staţia Nicolae Grigorescu", a spus Mocanu, care a participat la inaugurarea oficială a tronsonului Nicolae Grigorescu - Linia de Centură.
Directorul Metrorex a adăugat că, în prezent, circulaţia pe noul tronson se desfăşoară pe un singur fir, deoarece tunelele au fost inundate, dar a asigurat că situaţia se va remedia în câteva luni.
"În prima parte a anului viitor, trenurile vor circula între Nicolae Grigorescu şi 1 Decembrie 1918 pe două fire", a subliniat Mocanu. @N_P