Andreas Niegsch, director de vanzari al producatorului de anvelope Goodyear pentru Europa Centrala si de Est, spune ca Romania are cea mai mare capacitate de dezvoltare din regiune datorita numarului mare de locuitori si potentialului de crestere al pietei auto pana la nivelul mediu din Uniunea Europeana.
Cele 22 de milioane de locuitori si raportul de 170 de autove-hicule/1.000 de locuitori plaseaza Romania inaintea Un-gariei sau Serbiei in topul Goodyear, ca potential de dezvoltare. Spre comparatie, in Ungaria gradul de motorizare ajunge la 285 de masini la mia de lo-cuitori, iar in Germania la 556 de autoturisme/1.000 de locuitori.
"Romania este una din tarile mari din zona noastra (CEE - n. red.), unde se inregistreaza cresteri importante ale PIB-ului. Pietele apropiate de vestul Europei vor stagna sau vor creste mai incet, dar piata anvelopelor din Romania va creste, cu schimbari pe segmente si structuri de pret", a declarat Niegsch.
Directorul de vanzari al Goodyear, companie care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 57 mil. euro pe piata locala, a explicat ca modificarile si ritmul de dezvoltare a pietei depinde insa de impactul crizei financiare mondiale asupra economiei locale, care va modifica vanzarile in functie de preturi si segmente de produse. Astfel, potrivit estimarilor, cel mai lovit segment va fi cel de de pret mediu, deoarece consuma-torii specifici vor migra catre achizitia de an-velope de buget, in timp ce cumparatorii de marci premium vor fi mai putin afectati de criza.
Una dintre solutiile expuse de Niegsch pentru a obtine o acoperire cat mai buna pe o piata cu o evolutie greu de estimat din cauza conjuncturii economice internationale o reprezinta extinderea cat mai puternica a retelelor de distributie. In acest sens Goodyear va aduce in Romania franciza pentru unitatile de servisare Premio, iar pana