In timpul Sarbatorilor, in perioadele de reduceri si cam in orice alte zile, vanzatorii reusesc prin niste metode secrete sa te pacaleasca, citim pe Solvabil.ro. Chiar daca intri in magazin fara chef, obosit si hotarat sa nu cumperi nimic, peste jumatate de ora esti la casa cu bratul plin de lucruri si un zambet pana la urechi. Cum reusesc asta?!
1. Ascunderea produselor ieftine
Produsele din magazine nu sunt aranjate in functie de culoare, material, interes sau cine stie ce alt criteriu “nevinovat.” Sunt aranjate in functie de PRET.
Statistic, primul loc in care clientii se uita cand intra intr-un magazin este imediat in dreapta. De aceea, magazinele pun acolo produsele cele mai scumpe: cat mai aproape de intrare si spre dreapta. La fel, orice produs pus intr-o vitrina speciala, inconjurat de panglici, lumini sau evidentiat in orice fel, este sigur cel care aduce cel mai mare profit magazinului.
Produsele ieftine sunt ascunse cat mai bine, fie pe rafturi inferioare, fie in spatele magazinului, ca sa nu le gasesti cu usurinta si sa cumperi ceva scump.
Alte tehnici similare de “pacalire”:
- aruncarea unor produse intr-un cos ca sa dea senzatia ca sunt la pret redus cand de fapt nu sunt;
- aruncarea unor produse scumpe in cos alaturi de unele care chiar sunt la reduceri;
- parfumarea magazinului cu esente care sa creeze o stare de confort si de relaxare, asa incat clientul sa petreaca mult timp printre rafturi (Similar si pentru muzica reconfortanta sau ultra-moderna care razbate din difuzoare ca sa te indemne sa cumperi si sa fii la moda).
- plasarea pe drumul de iesire din magazin a unor produse care atrag privirea – de multe ori accesorii sau bijuterii stralucitoare, produse mici, dar vandute la pret dublu – ca o ultima incercare de a te ispiti.
Sfatul nos