MOL Romania, filiala locala a grupului petrolier ungar MOL, a pierdut in primele noua luni ale anului doua puncte procentuale din cota de piata detinuta in perioada similara a anului trecut, ajungand la un nivel de 10,8% de la 12,8%.
Motivul acestei scaderi a fost diminuarea gamei de carburanti comercializata prin retragerea de la vanzare a benzinei cu plumb Eco Premium, masura luata in aprilie anul acesta.
"Practic, toate Daciile vechi care utilizau acest tip de carburant s-au indreptat spre alti comercianti, ceea ce a avut un impact asupra cotei noastre de piata", au declarat reprezentantii companiei.
Pe ansamblu, vanzarile in volume ale MOL Romania au crescut in primele noua luni ale anului cu 2% comparativ cu perioada similara a anului trecut, cel mai important factor care a sprijinit aceasta crestere fiind vanzarile catre segmentul corporate, segment fidelizat prin intermediul sistemului de carduri al companiei. Astfel, in primele noua luni, vanzarile catre clientii corporate s-au majorat cu 7% in volum.
"Vom continua sa ne axam pe clientii business to business (corporate) deoarece parteneriatele pe termen lung reprezinta un element cheie al strategiei noastre in Romania", a declarat Zsolt Szalay, country chairman al MOL Romania.
In ceea ce priveste vanzarile inregistrate in magazinele din benzinarii acestea au inregistrat o crestere de 8% in euro datorita unui management mai bun al categoriilor de produse comercializate.
Potrivit datelor grupului, Romania este singura tara in care MOL a inregistrat o crestere a vanzarilor de carburanti in conditiile in care pe piata din Ungaria vanzarile pe retail au scazut cu 2% in primele noua luni ale anului, iar pe cea din Slovacia vanzarile au stagnat.
MOL controleaza pe plan local o retea formata din 130 de benzinarii, opt dintre ele fiind inaugurate anul acesta. In total, investiti