Reteaua de magazine cu discount Plus, care a intrat in acest an si in orase cu mai putin de 15.000 de locuitori, pastreaza Bucurestiul pe lista extinderii datorita fluxului de clienti, chiar si de 3-4 ori mai mare decat media localitatilor mici.
"In Capitala vedem un potential pentru 18-24 de magazine Plus, insa ritmul de expansiune este afectat de criza financiara prin intarzierea unor deschideri. Pana acum nu s-a pus problema renuntarii la anumite proiecte din cauza problemelor dezvoltatorului imobiliar. Daca va fi cazul, noi vom putea prelua aceste locatii", spune Norbert Missbrandt, directorul general al Plus Romania.
Compania va deschide saptamana viitoare a 4-a unitate a retelei in Bucuresti, iar la finele anului va ajunge la un numar total de 70 de magazine in Romania, in urma altor patru inaugurari in orase din provincie.
"In acest moment, pretul terenurilor in Bucuresti stagneaza la nivelurile ridicate la care ajunsesera inainte de aparitia crizei financiare. Vanzatorii tin la pret si de aceea negocierile avanseaza greu", afirma Missbrandt.
Chiar si in conditiile unor costuri mari pentru achizitia terenurilor, Capitala ramane printre locatiile cele mai importante pe lista de expansiune a Plus in Romania datorita numarului mare de clienti pe magazin.
"Un magazin din Bucuresti are in general de 3-4 ori mai multi clienti decat o unitate dintr-un oras cu 15.000 de locuitori si cu o zona limitrofa de circa 25.000 de locuitori. Cosul mediu intr-un oras mare poate fi insa comparabil cu un oras mic, in unele zone", precizeaza directorul Plus.
Tot in orasele mari, reteaua vizeaza si parteneriate cu dezvoltatorii de proiecte comerciale, Missbrandt precizand ca parcurile de retail sunt mai atractive pentru dezvoltarea retelei, comparativ cu centrele comerciale.
In acest an, retailerul a deschis primul sau magazin intr-un c