• Iesenii au inceput sa isi ceara drepturile si sa reclame practicile abuzive ale bancilor • Numai luna aceasta, la Protectia Consumatorului au fost depuse 12 reclamatii, numarul total al acestora de la inceputul anului pana in prezent fiind de aproape 60 • Iesenii se plang de dobanzile mult prea mari sau, mai grav, de solicitarea platii unui comision de administrare altul decat cel solicitat si achitat de catre consumator in momentul cand a incheiat contractul • Specialistii sustin ca inceputul anului 2009 va fi marcat drept sezonul plangerilor, in conditiile in care bancile ajusteaza dobanzile variabile la noile cote si cand se incaseaza comisioanele de administrare de conturi
Iesenii au inceput sa isi ceara drepturile si sa reclame practicile abuzive ale bancilor. Numai luna aceasta, la Protectia Consumatorului au fost puse 12 reclamatii, numarul total al acestora de la inceputul anului pana in prezent fiind de aproape 60. Cei mai multi reclamanti se plang de faptul ca bancile au crescut comisioanele fara nici un fel de instiintare sau ca angajatii institutiilor le transmit extrase de cont sau desfasuratoare in limba engleza.
"Aspectele sesizate care s-au dovedit a fi intemeiate sunt legate de cresterea comisionului de administrare fara informare anterioara, extrase de cont sau desfasuratoare privind rambursarea in limba engleza. De asemenea, sunt cazuri in care petentul apare ca rau platnic, desi a achitat ratele, sau figureaza ca detine card, desi nu a solicitat", explica Dana Hanghicel, directorul Inspectoratului Regional pentru Protectia Consumatorilor Iasi. Pe langa toate acestea, inspectorii de la Protectia Consumatorului explica faptul ca mai sunt cateva aspecte aflate in curs de cercetare. Astfel, iesenii se plang de dobanzile mult prea mari sau, mai grav, de solicitarea platii unui comision de administrare altul decat