Audiobookurile - cărţile audio înregistrate în format electronic, pe CD sau în variantă mp3, în lectura autorului sau a unei personalităţi - reprezintă o piaţă mică, de sub un procent din total, dar în plină dezvoltare. Pe piaţa de carte există încă nişe care abia încep să se dezvolte - cum este segmentul audiobookurilor, cărţile înregistrate pe suport electronic, fie compact disc, fie mp3. „Ca produs, audiobookul a apărut pe piaţa romånească, ca şi pe c
Audiobookurile - cărţile audio înregistrate în format electronic, pe CD sau în variantă mp3, în lectura autorului sau a unei personalităţi - reprezintă o piaţă mică, de sub un procent din total, dar în plină dezvoltare.
Pe piaţa de carte există încă nişe care abia încep să se dezvolte - cum este segmentul audiobookurilor, cărţile înregistrate pe suport electronic, fie compact disc, fie mp3. „Ca produs, audiobookul a apărut pe piaţa romånească, ca şi pe cea occidentală, ca răspuns la o necesitate de consum, deci este o idee cu potenţial comercial“, explică Ramona Crăciun, coordonator PR şi marketing al editurii Humanitas Multimedia, cel mai mare publisher local de cărţi audio. „A fost un pionierat riscant, care în timp a dovedit că răspunde unei nevoi reale.“
Pe pieţele dezvoltate, audiobookurile reprezintă deja o afacere consistentă. În Statele Unite, de exemplu, liderul mondial în domeniu, cel mai recent raport al Audio Publishers Association (APA) arată că, în 2007, volumul vånzărilor de audiobookuri s-a ridicat la peste un miliard de dolari - o creştere de 12% faţă de 2006, în vreme ce majorarea din 2006 faţă de 2005 fusese de două ori mai mică, de numai şase procente. În general, audiobookurile reprezintă pentru oamenii ocupaţi o alternativă complementară faţă de cartea tipărită - în cea mai mare parte, ele sunt ascultate în maşină, în timpul deplasării în trafic; şi, cum americanii se număr