Producatorul de mezeluri Principal Company, detinut de o parte dintre actionarii Murfatlar, a inregistrat in primele zece luni ale acestui an o cifra de afaceri de 28 de milioane de euro, in crestere cu 80% fata de aceeasi perioada a anului precedent si cu 40% mai mare decat cea raportata in intregul an 2007.
"Motorul acestei cresteri a fost brandul Matache Macelaru' care, desi nascut in 2007, a beneficiat de o lansare pe masura abia la inceputul lui 2008. Jumatate din cifra de afaceri a fost generata de acest brand, in timp ce in 2007 Matache Macelaru' aducea doar 20% din cifra de afaceri a companiei", a declarat Radu Dumitrescu, brand manager al Principal Company.
El a adaugat ca vanzarile brandului Matache Macelaru' au crescut in primele zece luni ale acestui an cu peste 300% fata de aceeasi perioada a anului 2007. In acelasi timp, brandul de mezeluri crud-uscate Salonta a inregistrat un plus de 8%, iar gama Principal, de 5%.
"Cresterea de peste 300% pe Matache Macelaru' este spectaculoasa, dar si putin irelevanta tinand cont de faptul ca in primele sase luni ale anului trecut produsele erau disponibile in doar 100 de magazine", explica Dumitrescu.
Brandul Matache Macelaru' a fost lansat anul trecut de compania prahoveana pe fondul repozitionarii gamei Principal pe segmentul mediu, lasand astfel segmentul super premium neacoperit.
Dupa ce brandul a inceput sa fie promovat, la inceputul acestui an, repre-zentantii companiei estimau ca pana la sfarsitul anului 2008 vanzarile gamei Ma-tache Macelaru' vor reprezenta aproxi-mativ 30-35% din cifra de afaceri a com-paniei, adica circa 10 milioane de euro.
Insa estimarile companiei au fost deja depasite in conditiile in care, dupa primele zece luni, vanzarile gamei Matache Macelaru' au generat jumatate din cifra de afaceri a companiei, adica
14 milioane de euro.
In