După ce au cucerit sectoare romåneşti precum textilele, construcţiile, comerţul sau agricultura, italienii se pregătesc să înceapă ofensiva pe piaţa agroalimentară, care numără, în ţara lor, peste 67.000 de producători. Riso Scotti Italia trebuia să găsească o soluţie pentru extinderea pe pieţele europene din cauza saturării celei de acasă. După un studiu de aproape doi ani, dintre toate ţările din sud-estul Europei, a fost aleasă Romånia din mai multe moti
După ce au cucerit sectoare romåneşti precum textilele, construcţiile, comerţul sau agricultura, italienii se pregătesc să înceapă ofensiva pe piaţa agroalimentară, care numără, în ţara lor, peste 67.000 de producători.
Riso Scotti Italia trebuia să găsească o soluţie pentru extinderea pe pieţele europene din cauza saturării celei de acasă. După un studiu de aproape doi ani, dintre toate ţările din sud-estul Europei, a fost aleasă Romånia din mai multe motive, explică Radu Iofciulescu, Logistic Manager la Riso Scotti Danubio: existenţa terenurilor amenajate ca orezării, climatul potrivit acestei culturi, asemănarea de limbă şi cultură, poziţia strategică. Astfel, în anul 2003, s-a început achiziţia de suprafeţe în fostele orezării construite de Nicolae Ceauşescu în judeţele Ialomiţa, Brăila, Olt, Dolj, Constanţa, Romånia devenind astfel a doua ţară, după Italia, în care compania este prezentă cu o structură comercială şi de producţie completă.
Riso Scotti nu a fost primul caz de acest tip şi cu siguranţă nu va fi ultimul. „În general, investitorii italieni fac un tur al Europei de Est, merg în Bulgaria, Ungaria, Serbia, Ucraina şi adesea îmi spun că acesta este cel mai bun loc pentru a începe o afacere“, spune Mario Iaccarino, directorul Institutului Italian de Comerţ Exterior (ICE) la Bucureşti. „Nu ştiu exact motivul, dar mă bucură. Poate şi pentru că ei simt Romånia mai aproape de Italia“.