Florin Cirligea, administratorul firmei "Comision Trade" SRL Braila, se teme ca se incearca musamalizarea vinovatiei celor responsabili de scufundarea slepului "Andrea" si moartea a doi marinari - braileanul Viorel Panturu si tulceanul Marian Cetenici. Reamintim ca slepul respectiv a ajuns pe fundul Dunarii, in zona kilometrului 356, din judetul Calarasi, dupa ce s-a ciocnit cu un convoi de barje austriac, intr-o zona ingusta a senalului navigabil. "Avem motive sa credem ca e ceva in neregula cu ancheta in acest caz. Semnele de intrebare au inceput sa apara inca de vineri, dupa producerea accidentului. In primul rind, am fost anuntati oficial abia la ora 14.15, desi impactul a avut loc in jurul orei 10.30. Autoritatea Navala Giurgiu ne-a cerut, la 14.15, printr-un comunicat, sa scoatem la suprafata, in termen de 24 de ore, epava navei scufundate. Pina in acel moment, noi nu stiam exact ce se intimplase. Primisem un telefon, culmea, din Germania, de unde este inmatriculata nava cu care s-a ciocnit slepul nostru, prin care eram anuntati ca "Andrea" se scufundase. Pe urma, am contactat Capitania Braila, dar nu ni s-au putut da date foarte exacte. Eram pe drum, spre Calarasi, cind s-a primit la sediul firmei acel fax lapidar de la Autoritatea Navala", a declarat, ieri, in cadrul unei conferinte de presa, Florin Cirligea.
"Au incercat sa mearga pe varianta "mortul e vinovat""
Administratorul "Comision Trade" SRL spune ca i se pare mai mult decit suspecta aceasta tergiversare a anuntarii oficiale si ca, prin respectiva intirziere, li s-ar fi putut da ragaz marinarilor de pe convoiul austriac sa isi acopere erorile de navigatie. "Cind am ajuns noi in zona accidentului, convoiul austriac se afla la citeva sute de metri distanta de locul unde s-a produs impactul. Marinarii sirbi de la bordul convoiului sustineau ca exact in acea l