Nesiguranţa economică şi turbulenţele înregistrate în ultima perioadă în Europa Occidentală determină relocări masive ale industriilor spre ţările din estul continentului, trend în care se înscrie şi producţia aviatică.
„Sunt din ce în ce mai multe oportunităţi pentru segmentul aeronautic pe piaţa din această regiune, unde există spaţiul necesar şi knowhow pentru a aduce producţia din Vest“, a declarat, pentru EVZ, Jana Studnickova, director de relaţii publice în cadrul Aero Vodochody.
Compania cehă este singura rămasă în cursa pentru privatizarea IAR Ghimbav, după ce a negociat cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), fără niciun rezultat, achiziţia Avioane Craiova.
Aviaţia autohtonă, instabilă
„Nu ştim cât va dura negocierea cu AVAS pentru cumpărarea uzinei din Ghimbav, poate două săptămâni, poate chiar câteva luni, însă e mai bine ca procesul să fie încheiat cât mai repede“, a spus oficialul Aero Vodochody. Studnickova a explicat că IAR are nevoie de investiţii de ordinul milioanelor de euro în următorii cinci ani. „Clienţii puternici se orientează spre producători care demonstrează stabilitate economică pe termen lung, or, în acest moment, nu cred că se poate obţine un astfel de contract la IAR sau la Avioane Craiova“, a punctat responsabilul companiei cehe.
Dead-line pentru Craiova, săptămâna viitoare
Aceasta nu a exclus posibilitatea implicării companiei pe care o reprezintă în realizarea unui aeroport la Ghimbav, pe terenuri deţinute de IAR.
În ceea ce priveşte fabrica din Bănie, Studnickova susţine că Aero Vodochody va decide în această săptămână dacă va depune o nouă ofertă. Încercarea precedentă de privatizare a Avioane Craiova s-a finalizat, în septembrie, cu un eşec, AVAS acuzând compania cehă că a impus condiţii de neimaginat pentru o econom