Importul masiv de masini rulate si inasprirea conditiilor de creditare, in contextul crizei financiare mondiale, obliga importatorii auto sa reduca cheltuielile si parcul auto propriu, sa tempereze expansiunea si sa angajeze numai oameni de care au stricta nevoie, iar Dacia intrerupe productia.
"Am eliminat anumite deplasari si am decalat cursuri de formare profesionala. (...) Incercam sa optimizam free cash-flow-ul, nu ne expunem datoriilor si mentinem un minimum de stoc pentru o functionare normala. (...) Reducem parcul auto propriu, folosim masini mai mici", au declarat reprezentantii Renault Romania. O abordare similara are si Porsche Romania, cel mai mare importator auto de pe piata locala, care detine in portofoliu Volkswagen, Skoda, Seat, Audi, Porsche, Bentley si Volkswagen Autovehicule Comerciale.
"Am in vedere o limitare a numarului efectiv de masini inmatriculate in cadrul Porsche Romania, de la 170 in prezent la circa 100 de unitati. Cu alte cuvinte, generozitatea pe care am aratat-o pana acum in a pune la dispozitia angajatilor masini va fi diminuata", a declarat directorul Porsche Romania, Brent Valmar.
Proiectele de extindere anuntate raman neschimbate, dar exista si exceptii. "Am sfatuit concesionarii sa isi reconsidere intentiile de extindere, asigurandu-se de fezabilitatea acestora", potrivit Renault.
In cazul AutoItalia si Porsche exista cel mult intarzieri de cateva luni in finalizarea unor cladiri, din cauza firmelor de constructii, nu din considerente economico-financiare.
In ceea ce priveste relatia cu bancile, firmele auto amintite nu intampina dificultati, date fiind parteneriatele de lunga durata si contractele negociate astfel incat sa permita stabilitate.
Dacia a renuntat sa mai faca previziuni financiare si comerciale, termenul de "prudenta" fiind cel care caracterizeaza atitudinea constructorului, arata