Producaorii de accesorii si piese de schimb din Arges intentioneaza sa faca peste 800 de disponibilizari pana la finalul acestui an si inceputul lui 2009, ca urmare a scaderii comenzilor catre Automobile Dacia si catre firmele de export cu care au contracte.
Conducerea Grupului Industrial Componente (GIC) Pitesti, care are peste 3.000 de salariati in prezent, va disponibiliza 800 de angajati pana in februarie, acesta fiind cea mai mare disponibilizare colectiva din istoria grupului.
"O treime din disponibilizari au legatura cu oprirea productiei la Dacia, iar 70% cu scaderea cererii de pe pietele externe. Daca evolutia negativa a pietei auto continua, vor fi si mai multe disponibilizari", a explicat pentru ZF Gheorghe Badea, presedintele GIC.
Companiile din grup unde se vor face disponibilizari sunt GIC Nosag - 220 de concedieri, ACS Campulung - 200, Flexiplast - 23 si Subansamble Auto - 150.
Si producatorul de sisteme de esapament Borla Romcat, parte a GIC, a carui activitate depinde direct si indirect in proportie de 80% de productia de la Uzinele Dacia, estimeaza ca va disponibiliza 65 din cei 146 de angajati in decembrie.
"Deocamdata nu am dat niciun preaviz. Daca Dacia nu reia activitatea pe 8 decembrie, probabil vom incepe sa facem disponibilizari", spune Alexandru Nedelea, directorul executiv al Borla Romcat.
O alta companie cu activitati in industria auto, Automotive Complete, a notificat ANOFM cu privire la concedierea a 200 de angajati incepand cu luna decembrie.
Multe din aceste companii nu sunt furnizori directi ai Dacia, produsele realizate de ei fiind ulterior integrate de catre furnizori directi ca Johnson Controls sau Autoliv in subansamblele finale.
Seria disponibilizarilor din industria auto a fost deschisa in urma cu cateva saptamani de producatorul de cablaje pentru autovehicule Leoni din Mioveni, furni