Vanzari in scadere, vizitatori mai putini, dar si mai putine masini in service sunt primele efecte ale declinului din industria auto asupra dealerilor de profil din Romania.
In conditiile in care in luna octombrie a anului trecut majoritatea dealerilor si importatorilor auto isi atinsesera targeturile de vanzari pentru 2007 si tot ce vindeau depasea cu mult planul stabilit la inceputul anului, luna octombrie din acest an este una la fel de plina de recorduri, de data aceasta cu efecte negative asupra profitului - discounturi de pana la 20-30% din valoarea masinii, conditii de finantare care implica plata a numai jumatate de masina, cealalta jumatate urmand a fi platita peste un an, dar si targeturi reestimate in jos.
"Vanzarile in luna octombrie au fost la aproximativ jumatate fata de nivelul atins in luna iulie a acestui an. In noiembrie vanzarile au revenit pe trendul ascendent, in special dupa lansarea noii oferte speciale. Traficul de showroom a crescut dupa adoptarea noilor masuri, la fel si interesul clientelei", a spus Alexandru Pitigoi, directorul general al Colina Motors, companie care detine doua dealershipuri Ford in Capitala, un altul dedicat utilitarelor Mercedes-Benz, activitatea de import a automobilelor Brabus (principalul tuner independent al Mercedes-Benz), precum si importul si comercializarea de componente pentru masini de competitii si tuning.
In luna noiembrie Colina Motors estimeaza vanzari de aproape 150 de modele Ford, fata de 250 de masini in iulie.
Aceeasi situatie se regaseste si in cadrul dealerului Volkswagen si Skoda, Porsche Bucuresti Vest 1 (PBV 1).
"La PBV1 accesul clientilor este mai dificil in mod obisnuit, datorita amplasarii pe Soseaua de Centura a Capitalei. Suntem obisnuiti cu un trafic scazut de showroom, dar cu toate acestea, numarul de vizitatori a scazut la un sfert in luna octombrie, in