De astăzi şi până pe 7 decembrie secţiile de producţie de la Uzinele Dacia din Mioveni vor fi închise. În această perioadă, peste 9.000 de muncitori vor intra în şomaj tehnic. Restul de şase mii de angajaţi vor lucra în sectoarele de mentenanţă. Sursa: Codrin Prisecaru
Aceasta este a treia oprire temporară a lucrului într-un interval de două luni. Ca măsură de protecţie socială, angajaţii vor primi 85% din salariu plus tichetele de masă aferente zilelor de repaus. În concordanţă cu Dacia şi cei 14 furnizori de pe platforma de la Mioveni au recurs la aceleaşi măsuri.
Sindicaliştii de la Dacia şi-au exprimat teama în legătură cu acest repaus de trei săptămâni. „Suntem extrem de îngrijoraţi, dat fiind că efectele crizei financiare se vor face simţite abia de la începutul anului viitor“, ne-a declarat Ion Iordache, viceliderul de sindicat de la Dacia. Până acum, cea mai neagră situaţie e înregistrată la Subansamble Auto SA, unde 1.000 dintre cei 3.000 de angajaţi vor rămâne fără locuri de muncă în următoarele săptămâni.
"Din cauza scăderii brutale a pieţelor auto, deşi este un succes atât la export, unde îşi creşte cota de piaţă, cât şi în România, Dacia se vede nevoită să îşi întrerupă producţia în perioada 20 noiembrie – 7 decembrie 2008", se precizează într-un comunicat al Dacia.
Potrivit documentului, adâncirea crizei financiare şi economice de luna trecută a dus la o scădere importantă a pieţelor auto, inclusiv cea a României.
În ceea ce priveşte declinul pieţei auto româneşti, producătorul pune această tendinţă pe fondul efectelor crizei financiare asupra creditului, în condiţiile în care peste 60% dintre maşinile noi marca Dacia sunt cumpărate prin credit sau leasing.
Un alt argument invocat de Dacia este "invazia" de vehicule uzate importate odată cu aplicarea noii legislaţii privind taxa au