Ieri, sub organizarea Centrului Rromilor "Amare Rromentza" si cu sprijinul Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) s-a desfasurat dezbaterea publica privind gradinitele bilingve, respectiv diversitatea educationala. Participantii au abordat, in principal, problemele referitoare la procesul continuu de integrare a copiilor rromi in sistemul national de invatamant si aspecte legislative ce ofera cadrul pentru implementarea la nivelul curricumului educational astfel incat sa existe o cat mai eficienta diversitate culturala si interculturala.
In deschiderea evenimentului, Mihai Neacsu a prezentat proiectul "Me sem rom! Eu sunt rom!", dar si abordarea discutiei pornind de la intrebarea: Nivelul scazut al stimei etnice de sine a elevilor rromi - o consecinta a invatamantului din Romania? Din partea ISJ a participat inspectorul de specialitate privind minoritatile, Elena Motas, care a prezentat instrumentele ce pot conduce la introducerea aspectelor de diversitate culturala la nivelul curricumului educational.
Ieri, sub organizarea Centrului Rromilor "Amare Rromentza" si cu sprijinul Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) s-a desfasurat dezbaterea publica privind gradinitele bilingve, respectiv diversitatea educationala. Participantii au abordat, in principal, problemele referitoare la procesul continuu de integrare a copiilor rromi in sistemul national de invatamant si aspecte legislative ce ofera cadrul pentru implementarea la nivelul curricumului educational astfel incat sa existe o cat mai eficienta diversitate culturala si interculturala.
In deschiderea evenimentului, Mihai Neacsu a prezentat proiectul "Me sem rom! Eu sunt rom!", dar si abordarea discutiei pornind de la intrebarea: Nivelul scazut al stimei etnice de sine a elevilor rromi - o consecinta a invatamantului din Romania? Din partea ISJ a participat inspe