» Presedintele si premierul au decis suspendarea temporara a taxei de poluare aplicabila masinilor noi, pentru a salva cele 200.000 locuri de munca din fabricile Dacia si Ford si din uzinele de piese auto.
» Abrogarea temporara a taxei, asociata cu continuarea programului "Rabla" si cu ofertele speciale ale dealerilor, ar putea ieftini masinile noi cu 1.200-1.500 euro in medie.
Masinile noi s-ar putea ieftini, in medie, cu 1.200-1.500 euro ca urmare a eliminarii temporare a taxei de poluare auto de catre Guvern si a practicarii unor preturi promotionale de catre producatori, in aceasta perioada dificila, ne-a declarat ieri Constantin Stroe, vicepresedinte la Automobile Dacia. Valoarea taxei auto pentru masinile noi variaza, in prezent, intre 400 si 3.000 de euro, in functie de capacitatea cilindrica a autovehiculului, tipul motorului, volumul emisiilor poluante si dotari, iar directorul Dacia crede ca dealerii vor practica reduceri de cel putin valoarea acestei taxe. "Pretul unei masini Logan cu nivel minim de echipare ar putea ajunge, astfel, la 6.200-6.500 de euro", apreciaza Stroe.
Presedintele Basescu si premierul Tariceanu au cazut de acord cu privire la necesitatea eliminarii temporare a taxei de poluare aplicabila masinilor noi cu capacitate cilindrica mai mica de 2.000 cm cubi pana la 31 decembrie 2009, iar acum Guvernul urmeaza sa notifice Comisia Europeana (CE) cu privire la masura in cauza. Premierul afirma ca Guvernul va trimite CE o notificare privind aceasta masura, fundamentata pe necesitatea pastrarii locurilor de munca. "Nu se pune problema protejarii industriei. Problema fundamentala este aceea a protejarii locurilor de munca", a explicat premierul. Presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, Ernest Popovici, a apreciat ca eliminarea taxei ar putea intra in contradictie cu reglementar