Cu 10 zile inaintea alegerilor parlamentare, campania electorala nu si-a gasit elementul definitoriu. Electoratul nu-si cunoaste candidatii, iar campania este confuza, spun mai multi analisti consultati de ZF. Daca politicienii si comentatorii sunt de acord ca, in situatia in care candidatii sunt necunoscuti electoratul va vota partidul, atunci unde este campania nationala a partidelor?
Este confuzia electoratului efectul uninominalului sau doar oboseala alegatorilor dupa patru ani tensionati, cu doua runde de alegeri si doua referendumuri?
Analistul Stelian Tanase spune ca in patru ani, politicienii s-au epuizat: "Este vai de mama lor". "Patru ani de zile politicienii au tinut tonul foarte sus, iar acum nu mai au gloante. Au intrat epuizati in campanie!"
Pentru profesorul Daniel Barbu, dezinteresul de o parte si de alta este normal, in conditiile in care o buna parte a mass-media din ultimii ani a aratat politicienii cu degetul. "Au spus ca sunt niste neispraviti, niste corupti si au presat pentru introducerea votului uninominal. Efectul acestuia este deznationalizarea politicii", a spus Barbu.
Este normal ca politicienii, chiar cei care doresc sa devina sau sa ramana premieri, cum este situatia lui Mircea Geoana (PSD) sau Calin Popescu- Tariceanu (PNL), sa nu fie interesati in a promova mesajul partidelor la televizor, ci mai degraba sa isi faca campanie pentru 16 - 17.000 de voturi in Dolj sau Ilfov, unde candideaza, explica profesorul.
Insa nici in colegii situatia nu este mai buna, arata Barbu. "Daca nu m-as fi informat pe internet cine sunt candidatii care imi cer votul in colegiul 5 al Capitalei, nu as fi avut de unde sa le aflu numele", spune acesta.
Efectul acestei situatii va fi probabil absenteismul, spune Barbu.
"Nu este niciun fel de campanie, iar cei care candideaza pretind ca vor rezolva probleme care nu s