Spatiul comercial existent in Romania a crescut in primele 10 luni ale anului 2008 cu aproape 50% comparativ cu intregul an 2007, conform raportului „Romanian Retail Market” lansat de catre CBRE Eurisko in cadrul targului international MAPIC. In doar 4 ani, spatiul comercial in cadrul centrelor comerciale din Romania a crescut de la 212.000 mp suprafata inchiriabila la 1.350.000 mp suprafata inchiriabila. Chiar si in aceste conditii spatiul de retail disponibil pentru 1.000 locuitor
Spatiul comercial existent in Romania a crescut in primele 10 luni ale anului 2008 cu aproape 50% comparativ cu intregul an 2007, conform raportului „Romanian Retail Market” lansat de catre CBRE Eurisko in cadrul targului international MAPIC.
In doar 4 ani, spatiul comercial in cadrul centrelor comerciale din Romania a crescut de la 212.000 mp suprafata inchiriabila la 1.350.000 mp suprafata inchiriabila. Chiar si in aceste conditii spatiul de retail disponibil pentru 1.000 locuitori este de aproximativ 63 mp, cu mult sub nivelul inregistrat in cadrul Uniunii Europene, unde sunt peste 200 mp pentru fiecare 1.000 locuitori.
„Chiar si in conditiile crizei financiare internationale, 2008 este cel mai bun an pentru piata de retail din Romania. Un numar impresionant de noi branduri si-au facut intrarea in Romania (Peek&Cloppenburg, Next, Reserved, Humanic, aproape toate brandurile grupului Inditex), centre comerciale de ultima generatie s-au deschis cu succes (Baneasa Shopping City, Era Shopping Park Iasi, City Park Constanta), iar noi proiecte interesante au fost prezentate publicului (Allegria Shopping Center Pitesti, Festival Mall Sibiu)”, a declarat Luiza Moraru, Head of Retail Department CBRE Eurisko.
Raportul „Romania Retail Market” investigeaza piata comerciala din Romania in contextul situatiei economice generale si reprezinta o versiune extinsa a raportului