In conditiile in care vanzarile de autoturisme au scazut cu aproape 6%, la un volum total de 243.475 de unitati, segmentul mini, cel al masinilor de oras, a inregistrat in aceasta perioada o crestere de peste 30%, la 8.435 de unitati, cel mai puternic avans inregistrat pe piata, potrivit statisticilor APIA.
In partea opusa, vanzarile de monovolume, care anul trecut cresteau cu peste 80%, au scazut cu aproape 20%, la 2.273 de unitati. Daca in prima jumatate a anului vanzarile de SUV-uri cresteau cu aproape 30%, ritmul acestora a incetinit pana la 6,6%. Cel mai bine vandut SUV de pe piata locala in primele zece luni a fost Volkswagen Tiguan, cu aproape 1.500 de unitati, care a depasit modelul Hyundai Tucson, care s-a clasat pe pozitia secunda.
O scadere mai mica a ritmului, de la 30% la sase luni la 15% in intervalul ianuarie-octombrie, a inregistrat-o segmentul masinilor compacte, care are si cel mai mare volum - de peste 74.600 de masini.
Cel mai bine vandut model compact s-a mentinut Skoda Octavia, in crestere cu 40% in primele zece luni, fata de perioada similara a anului trecut, cu 8.630 de masini, urmata de Ford Focus, cu 7.245 de unitati si o crestere de 52%, si Kia cee'd, cu 6.910 masini, de cinci ori mai mult decat in perioada similara a anului trecut.
La nivelul lunii octombrie marca de import cu cele mai ridicate vanzari a fost Ford, cu aproape 2.600 de masini, in crestere cu 14% fata de aceeasi perioada a anului trecut, urmat de Volkswagen, cu 2.073 de masini, in scadere cu 15%, si Renault, cu 1.603 unitati.
Cea mai puternica scadere inregistrata in primele zece marci de import in luna octombrie a fost inregistrata de Toyota, de 47%, la 623 de unitati, urmata de Opel, cu 46%, la 1.029 de masini, Peugeot, cu 43%, la 878 de masini, si Renault, cu peste 40%.
Singurele marci care au inregistrat cresteri, dintre cele din Top 10