Companiile auto din China cer sprijin guvernului, dupa ce s-au confruntat cu stagnarea sau chiar scaderea vanzarilor in aceasta toamna, dupa sase ani de cresteri anuale de peste 20%, potrivit declaratiilor unor reprezentanti ai producatorilor auto pentru cotidianul american New York Times.
Liderii industriei auto chineze au solicitat masuri de urgenta, inclusiv taxe mai mici pentru masinile noi, preturi reduse la combustibil si finantari mai mari pentru cercetare.
"Guvernul chinez ne va sprijini fara nicio indoiala", a declarat She Cairong, director general al JAC Motors, adaugand ca deja bancile de stat sunt mai dornice sa acorde credite companiilor auto in ultimele saptamani, dupa ce statul a redus restrictiile la imprumuturi acordate industriei grele.
Totusi, atat She Cairong, cat si alti membri din conducerea companiilor din sectorul auto au precizat ca guvernul, chiar daca si-a exprimat ingrijorarea privind deteriorarea situatiei, nu a promis un ajutor clar. "Pun intrebari, dar nu au spus inca nimic concret. Speram ca guvernul chinez ne va ajuta", a declarat Frank Zhao, vicepresedinte si director responsabil cu domeniul tehnologic la Geely Automobile Holdings.
In acelasi context, Michael Dunne, director pentru China al producatorului auto J. D. Power, a remarcat ca declaratiile oficialilor acestor companii reprezinta o schimbare radicala in interiorul industriei auto din China. "Pe masura ce piata incetineste, producatorii auto se vor confrunta cu o competitie cu care nu s-au mai intalnit pana acum", a spus el.
Industria auto din China este afectata de probleme serioase, intrucat are un grad de indatorare ridicat, rezultat in urma investitiilor masive in productie, iar cererea de masini a inceput sa scada, ca urmare a incetinirii avansului economic al tarii si prabusirii exporturilor in statele emergente din estul Europei, Africa, A