Institutul pentru Politici Publice a analizat cheltuielile partidelor cu publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audio-vizual, după 14 zile de campanie, PNL aflându-se pe primul loc, cu 673.058 euro, urmat de Alianţa PSD+PC, cu 642.652 euro şi PDL, cu 486.879 euro. Institutul anunţa, pe 12 noiembrie, că Alianţa PSD + PC a cheltuit 305.832 euro cu publicitatea electorală în mass media în prima săptămână de campanie, urmată de PNL, cu 296.070 euro şi de PDL, cu 180.873 euro, toate aceste formaţiuni alocând aproximativ 50% din bani pentru presa scrisă şi 50% pentru audio-vizual.
"După primele 14 zile de campanie, Institutul pentru Politici Publice a centralizat toate informaţiile privind cheltuielile partidelor politice cu publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audio-vizual. Pentru primele două săptămâni, analiza arată că PNL a cheltuit 673.058 de euro, Alianţa PSD+PC, 642.652 de euro şi PDL, 486.879 euro", se arată într-un comunicat de presă al IPP, citat de agenţia Mediafax.
IPP arată că, "faţă de datele din prima săptămână, se constată o creştere mai mare a cheltuieilor PNL, care trece în primul loc în privinţa cheltuiilor, în timp ce PDL pare să fi pierdut deocamdată ritmul în ceea ce priveşte publicitatea în pera centrală".