Momentul în care devenim cel mai conştienţi de alternativele de petrecere a timpului liber este de Sărbători şi în concediu. Pentru cei care au o familie, sunt într-o relaţie sau au un grup de prieteni disponibil, dificultatea cea mai mare este în alegerea locaţiei potrivite posibilităţilor financiare. Pentru cei care sunt singuri, decizia de a pleca în concediu este luată mult mai greu.
Agenţiile de turism îşi diversifică constant pachetele de servicii, pentru cât mai multe nişe de clienţi: oferte pentru familii, destinaţii romantice pentru cupluri, pachete turistice pentru adolescenţi şi tineri, tabere de vară pentru copii. Mai nou, unele dintre ele au început să se gândească şi la ofertele turistice pentru cei care doresc să plece singuri în concediu.
În ceea ce priveşte momentul în care acestea au apărut, în opinia Cristinei Irimia, de la J’Infor Tours, “ţine de cultura fiecărui loc, de maturitatea pieţei de călătorii , de momentul depăşirii unor reguli sociale, de prejudecăţi".
Recunoaşterea acestui nou tip de turism este recunoscută şi de Ana-Maria Moanta, de la Marshal Turism. “Cu siguranţă, pe piaţa românească există astfel de pachete. În cele mai multe cazuri, atunci când este lansată o ofertă de pachet turistic, aceasta este prezentată atât pentru cei care călătoresc în cuplu, cât şi pentru cei care călătoresc singuri”.
Însă, chiar dacă pe piaţa românească există atât cerere, cât şi ofertă pentru concediile celibatarilor, nu se poate vorbi încă despre un fenomen. În opinia sociologului Marius Pieleanu, în România, “modelul cultural este cel care determină persoanele să petreacă timpul liber cu familia. Numărul celor care pleacă singuri în vacanţe este limitat. Sub 1% din numărul anual de turişti. Pentru că în societatea românească timpul liber este petrecut, de regulă, cu familia”.
Da