In al treilea trimestru din acest an vanzarile de bere s-au majorat cu peste 10%, contextul economic extern neavand deocamdata un impact negativ asupra acestui sector In primele noua luni din acest an consumatorii romani au egalat vanzarile de bere consemnate in intreg anul 2006.
Piata berii a crescut in primele noua luni ale acestui an cu 8,9% fata de aceeasi perioada a anului precedent dupa ce lunile de vara le-au adus din nou berarilor o crestere medie a vanzarilor de peste 5%, potrivit informatiilor oferite de producatorii de bere care citeaza Institutul National de Statistica.
Astfel, vanzarile realizate de berari in primele noua luni ale acestui an au depasit 17 milioane de hectolitri de bere, in timp ce in perioada ianuarie-septembrie 2007 volumul era de peste 15,7 milioane de hectolitri.
Dupa ce a crescut in luna mai a acestui an cu 11,6%, in iunie cu 9,8%, iar in iulie cu 18,3%, acesta fiind cel mai mare ritm de crestere inregistrat de acest segment in 2008, piata berii a scazut brusc in luna august cu 0,04% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Cu toate acestea, vanzarile berarilor si-au reluat cresterea in septembrie, finalizand trimestrul al treilea cu un plus de 10,5%.
Chiar si dupa ce au obtinut rezultate bune in trimestrul doi si trei din acest an, berarii nu par prea optimisti cu privire la viitorul apropiat, deoarece investitiile realizate de jucatorii din industria berii in publicitate au fost de trei ori mai mici in luna septembrie a acestui an fata de aceeasi perioada din 2007, potrivit datelor companiei de cercetare Alfa Cont.
Evolutia pietei din primele noua luni intareste estimarile principalilor jucatori care previzionau pentru finalul anului 2008 un plus al volumelor vandute pe total piata intre 6 si 8%, la peste 20 de milioane de hectolitri, si atingerea unui consum