Alfa 159: Sportiv in haine de gala
Dupa ce a lansat 8C Competizione si Mi. To., constructorul italian a dorit sa revigoreze si imaginea Alfei 159, modelul de clasa medie, care concureaza de la "egal la egal" BMW Seria 3, printr-o editie speciala - TI "Turismo Internazionale". Revigorare care s-a vazut in principal la designul exterior, dar si la nivel tehnic.
La designul exterior imediat ies in evidenta jantele cu design special de 19 inchi, alaturi de emblema "TI". La fel si pedalierul sport din aluminiu, prin care se comunica cel mai bine "intentiile" celui de la volan. Tot din aluminiu satinat sunt realizate si finisarile interioare, de la consola centrala la cele de pe portiere. Dupa aluminiu, vine pielea fina, neagra, cusuta cu ata rosie, prezenta pe volan, schimbator, scaune si care intr-o masura considerabila asigura confortul celui de la volan.
Cum era de asteptat de la o Alfa, volanul este cel care exprima cel mai bine sportivitatea masinii, fara ca aceasta sa fie nici macar pornita. Dar, odata ce motorul isi face simtita prezenta, se remarca si sunetul sportiv provenit de la evacuarea modificata.
Alfa 159 TI nu se remarca numai prin elemente de design diferite fata de cele ale versiunii "de serie", ci si prin performante dinamice mai generoase.
In cazul modelului testat, echipat cu motorul diesel de 2,4 litri, puterea a crescut de la 200 CP, in cazul versiunii standard (dar si pentru versiunea TI cu transmisie automata) la 210 CP - valoare relativ mica la prima vedere, dar alaturi de celelalte modificari a redus timpul de accelerare si a subliniat si mai mult temperamentul sport al masinii. Motorul este cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte, setata pentru a sustine cat mai mult caracterul sport al masinii - scurta, precisa si putin mai greu de utilizat in oras, unde trebuie schimbate treptele foarte des. @N_P