- Economic - nr. 213 / 21 Noiembrie, 2008 Guvernul a decis suspendarea taxei de poluare pentru autovehiculele noi, ca masura de protejare a productiei interne de autovehicule, incepand de la 1 decembrie 2008, suspendare care sa fie valabila pana la 31 decembrie 2009 si nu doar trei sau sase luni, cum a fost intentia initiala. Masura este menita sa asigure continuitate productiei autohtone de automobile, pentru ca suspendarea taxei de poluare se refera la autovehiculele care au o capacitate cilindrica mai mica de 2000, pentru ca, asa cum spunea premierul, " Peste 2.000 nu mai pot fi considerate produse care sa puna in pericol ceea ce se asigura din industria locala". Pentru ca O.U. sa poata fi publicata in M.O., Guvernul mai trebuie sa astepte un raspuns favorabil de la Comisia Europeana, comisie care, mai mult ca sigur, tinand seama de criza economico-financiara mondiala, nu va avea obiectii. Pe de alta parte, sustinerea productiei interne de autovehicule se bucura si de alte masuri, inclusiv si prin programul, cunoscut ca "rabla", respectiv ministerul Mediului va trebui, in scurt timp, sa asigure redistribuirea rapida a cotei ramase neconsumate din programul de reinnoire a parcului auto, ceea ce , practic, va insemna achizitionarea de vehicule noi, in detrimentul celor second-hand. Vehicule noi care, in anul viitor, prin programul mentionat, va creste de la 40.000 de masini, preconizate in acest an, la 60.000 de vehicule, majoritatea fiind din productia autohtona. Fata de anii anteriori, cand aplicarea programului "rabla" a trenat, in sensul ca s-a aplicat fie la sfarsitul primului trimestru al anului, o prima etapa, si in ultimul trimestru, etapa a doua, de la anul demararea programului va fi de la 1 ianuarie. Prin aceste masuri de stimulare a reinnoiri parcului auto, se spera ca se va putea reduce importul de vehicule de mana a doua, concomitent cu cr